Két év után is hozzáférhetnek a munkavállalók a SZÉP kártya fel nem használt keretéhez
Cikk, Hír

Két év után is hozzáférhetnek a munkavállalók a SZÉP kártya fel nem használt keretéhez

2018-04-24
Az új rendszerben a két éven belül fel nem használt összegek továbbra is hozzáférhetővé válnak a munkavállalók számára.

A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendelet új alapokra helyezi a SZÉP kártyán jóváírt összeg felhasználásának lehetőségét. Alapvető technikai változás, hogy a szolgáltatók a SZÉP kártya zsebeinek egyenlegét pénzforgalmi számlán kezelik. A jelenlegi rendszerről történő átállásra a jogszabály kihirdetését követő 30 napon túl hat hónap áll rendelkezésre, azaz 2018. októberéig kell az új korlátozott rendeltetésű fizetési számlákat kibocsátani a pénzforgalmi szolgáltatóknak.

A munkavállalókat érintő változás, hogy a korlátozott rendeltetésű fizetési számla vezetésére a pénzforgalmi szolgáltatóval keretszerződést kell kötni. A pénzforgalmi szolgáltató a munkavállalóknak megküldi a keretszerződésre tett ajánlatát. A megküldött szerződési ajánlat a munkavállaló részéről elfogadottnak minősül, ha annak kézbesítése, illetve az átvételi elismervény aláírása napját követő 30 napon belül igazolható módon nem nyilatkozik arról, hogy a pénzforgalmi keretszerződés megkötésére irányuló ajánlatot nem fogadja el.

Az új rendszerben a két éven belül fel nem használt összegek hozzáférhetővé válnak a munkavállalók számára továbbra is, azonban a maradvány összegre a pénzforgalmi szolgáltatók díjat számíthatnak fel, melynek mértéke legfeljebb a fel nem használt pénzösszeg 3 százaléka.

A jogszabály hatálybalépése és a pénzforgalmi szolgáltatók eljárására rendelkezésre álló határidők miatt, a kedvező lehetőséget az idén május 31-ig fel nem használt összegek tekintetében még nem lehet alkalmazni, az a munkáltatók részére még visszautalásra kerül.

Ne maradjon le a változásokról!
Íratkozzon fel hírlevelünkre!