Kérem, adja meg a regisztrációnál használt e-mail címét és figyelje postafiókját. Az új jelszót a megadott címre fogjuk küldeni.
Tagság ellenőrzése
Az oldal bizonyos tartalmait csak SALDO-tagság mellett érheti el, közvetlen regisztrációra nincs lehetősége.
Adja meg e-mail címét, nevét és cége adószámát, és ellenőrizzük cége SALDO-tagságát.
Cégük rendelkezik aktív SALDO-tagi szerződéssel, de az online tagi felület eléréséhez még nem regisztráltak Főfelhasználót.
Az alábbi linkre kattintva jelezheti igényét a Főfelhasználó regisztrálására, és munkatársaink felvesszik Önnel a kapcsolatot.
A cégükhöz tartozó Főfelhasználó a megadott e-mail címmel még nem vett fel alfelhasználót. Az alábbi linkre kattintva kérheti, hogy kollégája Önnek is engedélyezzen hozzáférést a SALDO-tagi felülethez.
Az adószám alapján, az Ön cége még nem tag, az alábbi linket tudhat meg többet a tagságról.
A Saldo tagságról
Kerekasztal beszélgetés a számla online adatszolgáltatás tapasztalatairól
Március 6-án a NAV Központi Irányítása kerekasztal beszélgetést kezdeményezett az adószakma képviselőivel. A rendezvényen elhangzott információkat az alábbiakban ismertetjük meg tisztelt Partnereinkkel.
34 millió adat érkezett eddig a hatósához, amelyből csak 16 millió hibás volt. A hibás adatokat nem tudja a NAV feldolgozni, értelmezni.
A beérkezett adatok 96%-a a számlázó programokból származik. Az adatok 1%-a származik a NAV által közzétett számlázási szoftverből.
A regisztrált felhasználók közel 1/3-a még nem küldött adatszolgáltatást, ennek okai jelenleg vizsgálat tárgyát képzik, pontosabban az képezi vizsgálat tárgyát, hogy mennyi a szabálytalanul mulasztó adózók száma.
Az adatminőség javítása, és az adatbiztonság fokozása érdekében májustól verzióváltásra kerül sor (1.1 verzió), a számlázó programokat fejlesztőknek addig el kell végezniük a szükséges módosításokat a programjaikon.
Év közben további kisebb verzióváltás már nem lesz, azonban 2020-tól egy szélesebb körű módosításra kerül sor a 2.0 verzióban, az viszont notifikációs eljárás alá esik.
A beérkezett adatokat eddig 1 millió forint összeghatár felett vizsgálták, közel 2 ezer adózónál. Az adózók felénél valamilyen javaslat megfogalmazására került sor.
Úgy érzetük, hogy nincs világos egyértelmű koncepció az adatok felhasználásával kapcsolatban. Mondjuk, addig nem is lehet felhasználni tömegesen az adatokat, amíg ilyen a hibaarány. Kiutalás előtti ellenőrzésnél és VH-ban próbálják hasznosítani az adatbázist. Továbbra is a végső cél a bevallás ajánlás készítése.
Azon felvetésünk nem került támogatásra, hogy a kézi számlák rögzítésére kapjunk hosszabb határidőt. Javasolták, hogy használják az ügyfelek a NAV számlázó programját.
A kézi számlák berögzítésénél nem okosítják a rendszert szándékosan, hiszen azt az adatot várják, ami a számlán rögzítésre került. Vagyis az egységár és a mennyiség alapján nem fogja az oldal továbbra sem kiszámolni a nettó árat.
Van terv a bevallás M lapjának megszüntetésére, de ennek céldátuma nincs, és végleges döntés sem született a kérdésben.
A bejövő számlák esetében nem teszik lehetővé a 30 napnál hosszabb lekérdezési időintervallumot (amennyiben jól értettük adatvédelmi szempontból tarják aggályosnak az időszak kiterjesztését).