Kötelező-e a számlát módosítani, ha a vevő téves adatot adott meg a számlakiállítás során?
Cikk, Hír

Kötelező-e a számlát módosítani, ha a vevő téves adatot adott meg a számlakiállítás során?

2025-04-22
A hétköznapi életben gyakran előforduló eset, hogy a vevő az eredeti számlában szereplő adatok utólagos módosítását kéri. Számos oka lehet a vevő ilyen jellegű kérésének. A legtöbb vevői kérés azonban a felek adminisztrációs tévedéseire vezethető vissza. Tipikus eset, hogy a vevő a vásárláskor vagy webes megrendelés esetén a saját adatait elírja, téves címet, bankszámlaszámot ad meg, vagy a vállalkozás nevében elírás történik. Ebben az esetben mindig kérdésként merül fel az eladó oldaláról, hogy a „pénztártól való távozás után” köteles-e a vevői téves adatszolgáltatás miatt a számlát módosítani? Az Áfa tv., illetve a Számlarendelet nem tartalmaz közvetlen rendelkezést arra, hogy az eladónak kötelező lenne a számla adattartalmát módosítani, ha a vevő az értékesítéshez kapcsolódóan megadott adatok utólagos módosítását kéri. Ugyanakkor az Áfa tv. 169. §-a rendelkezik a számla kötelező tarta...
A cikk olvasásához be kell jelentkeznie az oldalra

Ha még nincs Saldo tagsága, nézze meg, hogyan válhat taggá, hogy olvashassa cikkeinket

Ne maradjon le a változásokról!
Íratkozzon fel hírlevelünkre!