Lilliné Fecz Ildikó: Az államháztartási szervek megszűntetésének, átalakításának számviteli feladatai
Cikk, Hír

Lilliné Fecz Ildikó: Az államháztartási szervek megszűntetésének, átalakításának számviteli feladatai

2018-03-18
1. A követelésekhez kapcsolódó rendezési, elszámolási feladatok Ezen nyilvántartási és értékelési feladatoknál a megszűnt költségvetési szervet megillető követelések nyilvántartásának teljessé tétele, rendezése kerül a fókuszba: a) Az irányító szerv, a jogszabály előre meghatározza a költségvetési szerv megszűnésének napját. Ez az a nap, ameddig a megszűnő számlázhat, illetve egyéb nem számlás követeléseit tartalmazó dokumentációi és megállapodásai utoljára ezen időpontig keletkezhetnek. Kivéve, ha az ilyen jellegű szerződések, megállapodások keletkezésének utolsó időpontjára korábbi időpontot nem jelöltek ki számára. Semmisnek minősül, ha a megszűnő szerv valamely szerződésénél, támogatási okiratánál a követelés keletkezésének időpontjaként (a számla kiállításának időpontjaként) a megszűnés fordulónapját követő időpont található. b) A fennálló követelések felülvizsgálata, egyeztetése...
A cikk olvasásához be kell jelentkeznie az oldalra

Ha még nincs Saldo tagsága, nézze meg, hogyan válhat taggá, hogy olvashassa cikkeinket

Ne maradjon le a változásokról!
Íratkozzon fel hírlevelünkre!