Milyen bizonylatot szükséges kiállítani egy olyan értékesítés esetén, amikor a vevő adószámát a NAV törölte?
Cikk, Hír

Milyen bizonylatot szükséges kiállítani egy olyan értékesítés esetén, amikor a vevő adószámát a NAV törölte?

2024-06-21
Egy gazdasági társaság olyan cégnek állított ki számlát, melyről kiderült, hogy a NAV által törölt adószámmal rendelkezik. A teljesítés megtörtént, a partner már elutalta az ellenértéket, viszont a kiállított számlát a NAV nem fogadta be. Egy megtörtént teljesítéshez bizonylatkibocsátási kötelezettség társul, ezért az értékesítő adóalanynak mindenképpen számlával kell kísérnie az értékesítést. Értékesítés esetén nem adóalany részére is kiállítható számla. A számlakiállítás során a számlázó programban a vevő paraméterezésekor a NAV Online számla specifikációban közzétett 7. besorolási kódot lehet alkalmazni „7. A vevő nem adóalany, ugyanakkor nem is magánszemély”, ilyen esetben a vevő adószáma nem adható meg, mivel a vevő nem rendelkezik adószámmal. A számlát a tényleges vevő (a vásárlóként eljáró gazdasági társaság) nevére kell kiállítani.
A cikk olvasásához be kell jelentkeznie az oldalra

Ha még nincs Saldo tagsága, nézze meg, hogyan válhat taggá, hogy olvashassa cikkeinket

Ne maradjon le a változásokról!
Íratkozzon fel hírlevelünkre!