Varga Norbert - A reklámadó törvény  évközi változásai
Cikk, Hír

Varga Norbert - A reklámadó törvény évközi változásai

2015-11-24
A módosítások többsége – a társasági adó törvényre vonatkozó változásoktól eltekintve – a jogszabály kihirdetésétől számított 31. napon – 2015. július 5-én – lépett hatályba. Mi indokolta az évközi módosításokat? A reklámadó – mint forgalmi adóteher – fő célja a korábbi évek során bevezetett ágazatspecifikus adónemekhez hasonlóan az volt, hogy egy kiemelt gazdasági ágazatban – jelen esetben a reklámszolgáltatásban – adóztassa a Magyarországon ilyen tevékenységet folytató vállalkozásokat és ezáltal biztosítsa a költségvetési bevétel növekedését. A változások szemléltetéséhez első körben tekintsük át az adó alapjának számítási módját. A reklámadó alapjának meghatározásánál meg kell különböztetni a reklám közzétevőjét és a reklám megrendelőjét terhelő adót. Egyik esetben – a reklám közzétevőjét terhelő adó­nál – a reklámadó alapja a vállalkozásnak mint közzétevőnek reklám közzétételből sz...
A cikk olvasásához be kell jelentkeznie az oldalra

Ha még nincs Saldo tagsága, nézze meg, hogyan válhat taggá, hogy olvashassa cikkeinket

Ne maradjon le a változásokról!
Íratkozzon fel hírlevelünkre!