Az élelmiszer-értékesítést végző kezelőszemélyzet nélküli automataberendezések kapcsán az Art. 22/D. § (4) bekezdése úgy rendelkezik, hogy az automataberendezéseket automata felügyeleti egységgel (AFE) kell ellátni. Az AFE-ben tárolt adatokról az adózó rendszeresen adatszolgáltatást teljesít az állami adó- és vámhatóság részére. Az állami adó-és vámhatóság hírközlő eszköz és rendszer útján felügyeli. Mindezek végrehajtása érdekében az automataberendezés üzemeltetőjének szerződést kell kötnie egy felügyeleti szolgáltatóval. A felügyeleti szolgáltató az adatok rögzítésének és a NAV felé történő szolgáltatásának technikai lebonyolítását végzi az AFE automataberendezésbe történő beszerelésével, és az automataberendezés működése során történő folyamatos működtetésével.
Az üzemeltetőket a fenti kötelezettségek 2017. június 30-tól terhelik.
A 173/2017. (VI. 29.) Korm. rendelet a Magyar Posta Zrt.-t 2 éves időtartamra jelöli ki menedékes felügyeleti szolgáltatónak.
Az adatszolgáltatási kötelezettség alól 2017. december 1-ig abban az esetben lehet mentesülni, ha az üzemeltető a menedékes felügyeleti szolgáltatóval 2017. július 31-ig megköti a szerződést.
Az üzemeltető 2017. december 31-ig mentesül az adatszolgátatási kötelezettség alól, ha a menedékes felügyeleti szolgáltató nyilatkozik arról, hogy az automataberendezést nem képes AFE-val ellátni. Az olyan automataberendezés, amit nem látnak el AFE-val, év végéig üzemeltethető.
2017. július 31-én a Magyar Közlöny 2017. évi 123. számában megjelent a 20/2017. (VII. 31.) NGM rendelet, amely az élelmiszer-értékesítést végző automaták üzemeltetői számára az AFE beszerzéséhez nyújtható támogatásról rendelkezik.
Szeretné naprakészen tartani tudását?
Kövesse weboldalunkat!
Ne maradjon le a változásokról!
Íratkozzon fel hírlevelünkre!